Kobieta z powiatu wejherowskiego straciła 5000 zł w wyniku oszustwa telefonicznego
Na terenie powiatu wejherowskiego doszło do kolejnego oszustwa finansowego, którego ofiarą padła nieostrożna mieszkanka. Incydent miał miejsce w poniedziałek, 27 lutego 2024 roku. Policja otrzymała zgłoszenie od poszkodowanej kobiety, która przez niewłaściwe zachowanie podczas rozmowy telefonicznej straciła blisko 5000 złotych.
26-letnia ofiara oszustwa opowiedziała, że do jej domu zadzwonił nieznany mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik instytucji bankowej. W trakcie rozmowy oszust zdołał wydobyć od kobiety informacje o banku, w którym posiada ona konto. Później oszust przekonał ją, że na jej nazwisko został zaciągnięty kredyt bez jej wiedzy i zgody.
Manipulując emocjonalnym stanem ofiary, sprawca nakłonił ją do zaciągnięcia kolejnego kredytu w innym banku oraz wpłacenia gotówki do wpłatomatu za pomocą kodów blik, które dostarczał podczas rozmowy telefonicznej. Niestety, kobieta pod wpływem stresu i strachu zastosowała się do sugestii oszusta, tracąc w ten sposób blisko 5000 złotych – informuje asp. sztab. Anetta Potrykus, oficer prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Wejherowie.
Policja w Wejherowie przypomina o konieczności ostrożności podczas rozmów telefonicznych z nieznajomymi osobami. Nie należy bezkrytycznie wierzyć w informacje dostarczane przez nieznane osoby i należy unikać wykonywania przelewów czy zaciągania kredytów na prośbę osób, które kontaktują się telefonicznie. To może być bowiem próba oszustwa.